Advies & coaching
Een stevige basis
Je bent een startende ondernemer met een hart voor de zorg. Tijdens het opzetten van jouw zorgorganisatie heb je bewust voor een kleinschalige opzet gekozen. Op deze manier sta je dichter bij je cliënten en de medewerkers. Maar het leveren van zorg is heel iets anders dan het opzetten van een bedrijf met alles wat daarbij komt kijken. Daarnaast is de zorgwereld een complexe wereld met allerlei eisen van stakeholders en (veranderingen) in wet- en regelgeving. Om optimale zorg te kunnen leveren en hier ook aandacht voor te houden en daarnaast te werken aan jouw bedrijfsvoering, heb je overzicht en structuur nodig. Wij bieden dit!
Wij bieden abonnementen aan voor startende zorgorganisaties, waarin we met elkaar aan de slag gaan om de basis van jouw organisatie stevig neer te zetten. We hebben maandelijks overleg waarin we je meenemen in de doelen voor jouw organisatie, de vereiste wet- en regelgeving en formuleren concrete acties in een digitale omgeving. Voor deze omgeving krijg je een eigen inlogaccount en hierdoor kun je op elk moment jouw acties bekijken. En heb je tijdelijk of eenmalig extra ondersteuning nodig op bijvoorbeeld HR, schrijven van documenten of digitalisering? Dan kun je gewoon een extra bouwsteen afnemen.
Op deze manier blijven de kosten overzichtelijk en weet je van tevoren wat je kwijt bent. Vul snel de basisscan in om een beeld te krijgen van jouw organisatie of kijk bij ‘Ons aanbod’.
IGJ
Als je start met jouw organisatie, dan krijg je te maken met de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ). Zij houden toezicht op de kwaliteit en veiligheid van zorg bij nieuwe zorgaanbieders. Ook van startende zorgaanbieders wordt verwacht dat ze voldoen aan wet- en regelgeving. De IGJ stelt verschillende eisen aan zorgaanbieders en komen ook regelmatig langs om te toetsen of organisaties voldoen aan deze wet- en regelgeving.
Heb je hier hulp bij nodig? Wij bieden een pakket aan waarbij we de organisatie in 8 stappen (drie maanden) klaarmaken voor de IGJ. Door middel van verschillende kennissessies brengen wij je ook direct de benodigde kennis bij. Daarnaast stellen wij de vereiste documenten en procedures voor de organisatie op. Klik hier voor meer informatie.
Een sterk fundament
De eerste periode van een startende organisatie ligt achter de rug en je hebt de basis op orde. Gefeliciteerd! Dit is een mooie eerste stap om verder te kunnen groeien als organisatie. Maar hoe pak je dat aan op een gedegen manier? Je merkt dat het veel ballen zijn om hoog te houden. Wellicht draai je nog een deel mee in de routes, heb je te maken met medewerkers/ZZP’ers die zaken van je verwachten, cliënten/familie die te maken krijgen met ongenoegen, de stakeholders die van alles van je willen. En dan niet te vergeten al die eisen in wet -en regelgeving die constant veranderen. Je kunt wel wat overzicht en structuur gebruiken. Wij bieden dit!
Wij bieden pakketten aan voor organisaties die verder willen groeien. In het Fundamentpakket plannen we iedere maand een dag in waarin we in een vaste cyclus van 4 stappen met elkaar doelgericht aan een stevig fundament werken, passend bij de organisatie. Dit doen we door o.a. het aanbrengen van overzicht en structuur, het formuleren van gerichte acties vanuit de 6 pijlers, het meten en monitoren van deze voortgang en het inzetten van tussentijdse evaluaties. We werken met elkaar in een digitale omgeving waarin alle documenten en acties direct terug te vinden zijn. Op deze manier kun je op elk moment documenten opzoeken en gericht werken aan de acties.
En heb je naast deze dag tijdelijk of eenmalig extra ondersteuning nodig op bijvoorbeeld HR, schrijven van documenten of digitalisering? Dan kun je gewoon een extra bouwsteen afnemen.
Op deze manier blijven de kosten overzichtelijk en weet je van tevoren wat je kwijt bent. Vul snel de Fundamentscan in om een beeld te krijgen van jouw organisatie en kijk bij ‘Ons aanbod’.
Onze 6 pijlers
Cliënten
Medewerkers
Financiën
Organisatie
Kwaliteit
Samenwerkingen
Kwaliteit
Het is voor iedere organisatie belangrijk om te letten op de kwaliteit van de zorg. Maar kwaliteit gaat verder dan alleen het leveren van zorg. Je hebt ook verplichtingen naar medewerkers die veilig moeten kunnen werken. Denk bijvoorbeeld ook aan de verschillende processen die goed moeten verlopen om kwaliteit te kunnen bieden. Daarnaast werkt de organisatie het beste als er regelmatig overleg plaatsvindt en iedereen ook weet wat zijn of haar taak is. Kortom, kwaliteit gaat verder dan het leveren van goede zorg. Je kunt aan kwaliteit werken zonder hier direct een keurmerk aan te koppelen, maar je hebt een kwaliteitskeurmerk (ISO 9001/HKZ 9001) nodig als je bijvoorbeeld contracten aan wilt gaan vragen bij een zorgkantoor of zorgverzekeraar. Hulp nodig?
Wij bieden een pakket aan waarin we in 8 stappen een dag in de maand met elkaar werken aan de kwaliteit in de organisatie, zodat je klaar bent om een ISO of HKZ-keurmerk te behalen.
We werken met een digitale omgeving, waarin je ieder moment van de dag de belangrijke documenten, informatie en jouw acties kunt bekijken. Je kunt dan aan kwaliteit werken wanneer jij hier tijd voor hebt.
Heb je jouw ISO 9001 of HKZ 9001 al behaald? Geen probleem, wij hebben ook een korter pakket waarbij we gericht kijken met elkaar wat er nog nodig is om jouw certificaat te behouden en glansrijk door de her-audit te komen!
Ontwikkeling
De focus in de zorg ligt vaak op de eisen die gesteld worden aan de zorg en ook op de tevredenheid van de cliënten. Als cliënten blij zijn en veilige zorg krijgen dan is het goed. En dat is ook zo. Daarnaast is er voor die veilige zorg bevoegd en bekwaam personeel nodig. Anders mag de zorg niet geleverd worden. Dus je neemt medewerkers aan die al voldoen aan deze eisen en anders worden de medewerkers opgeleid. Tot dusver gaat het goed toch? Maar wist je dat de medewerkers het visitekaartje zijn van jouw organisatie? Als zij met plezier werken bij de organisatie, dan werken ze ook met plezier bij de cliënten en krijgen ze binding met de organisatie. Dat betekent dat het essentieel is om de medewerkers bij de organisatie te betrekken.
Zij zijn net zo een belangrijk onderdeel als de cliënten. Zonder cliënten geen medewerkers, maar zonder medewerkers ook geen cliënten. Maar hoe pak je dit aan? Wij kunnen je verder helpen! Wij denken graag met je mee hoe je de juiste medewerkers aantrekt én bindt aan jouw organisatie.
Door middel van de inzet van een abonnement en 1 of meerdere HR-bouwstenen kunnen we specifieke situaties bespreken, maar ook meedenken over het wervingstraject, het opstellen van een opleidingsplan, het geven van individuele coaching aan medewerkers, afhankelijk van jouw behoefte. Daarnaast bieden we ook medewerkersbijeenkomsten aan die wij met elkaar opstellen en de medewerkers een leuke en informatieve middag bezorgen.